TÁJÉKOZTATÓ AZ E-ÜGYINTÉZÉSRŐL ÜGYFELEK SZÁMÁRA
Áttekintő
Bevezető
Az E-ügyintézési tv. 1.§ 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv-ben, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Vhr.) meghatározottak szerint biztosítani.
Az E-ügyintézési tv. 9.§ (1) bek. a) és b) pontja alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.
Természetes személy ügyfelek részére az E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban erre lehetőséget kell biztosítania számukra az elektronikus ügyintézést biztosító szerveknek.
Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy gazdálkodó szervezet ügyfél az E-ügyintézési tv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét.
A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/ weboldalon keresztül érhető el, ahol bejelentkezést - a Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztüli (ügyfélkapus) azonosítást - követően rögzítheti rendelkezéseit.
Az alábbi linkeken megtekintheti az önkormányzati elektronikus ügyintézés tájékoztató videóit.
Elektronikus elérhetőségek
Cegléd Város Önkormányzatának elérhetősége
Cegléd Város Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat) biztonságos kapcsolattartási címe az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) alapján az alábbi:
A Hivatali Kapu rövid neve: CEGLEDOK KRID: 544915786
Kőröstetétlen Község Önkormányzatának elérhetősége
Kőröstetétlen Község Önkormányzatának biztonságos kapcsolattartási címe az E-ügyintézési tv. alapján az alábbi:
A Hivatali Kapu rövid neve: KOROSTOK KRID: 446945387
Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal elérhetősége
Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) biztonságos kapcsolattartási címe az E-ügyintézési tv. alapján az alábbi:
A Hivatali Kapu rövid neve: CEGPOHIV KRID: 606103744
A Hivatal Kőröstetétlen Község Önkormányzatával kapcsolatos ügyekben az alábbi biztonságos kapcsolattartási címen is fogadja a beadványokat:
A Hivatali Kapu rövid neve: KTETETLEN KRID: 609302796
Cegléd Város Önkormányzata, Kőröstetétlen Önkormányzat és a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal továbbá cégkapus regisztrációval is rendelkezik elsősorban a Nemzeti Adó és Vámhivatallal való kapcsolattartás céljából. Kérjük, beadványait a fenti hivatali kapuk egyikére küldjék meg!
Tájékoztatás a Rendelkezési Nyilvántartás igénybe vételének lehetőségéről
A Rendelkezési Nyilvántartás (a továbbiakban: RNY) a személyek elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseit tartja nyilván. A szolgáltatás célja, hogy az állampolgárok és a szervezetek rendelkezhessenek az azonosítási és kapcsolattartási módokról, illetve egyéb elektronikus szolgáltatások igénybevételéről. A RNY-ban lehetőség van továbbá meghatalmazások megtételére, amely a törvény erejénél fogva azonos joghatás kiváltására alkalmas, mintha azt közokiratba, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalták volna.
Ügyintézési rendelkezést kizárólag 18 év feletti természetes személyek tehetnek, akik valamely személyi alapnyilvántartás (személyiadat-és lakcímnyilvántartás, központi idegenrendészeti nyilvántartás, vagy az elektronikus ügyintézést igénybe vevő, külföldön élő természetes személyek személyi nyilvántartása) alanyai.
RNY az alábbi weboldalon érhető el, Központi Azonosítási Ügynök (KAÜ) útján történő azonosítástkövetően:
https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/
A RNY-ban önkormányzati ügykörökben tehető online meghatalmazástételről további információkat ezen a weboldalon olvashat.
Űrlapok, elektronikusan indítható eljárások
Az Önkormányzat számos ügytípusban az önkormányzati ASP rendszer keretei közt létrejött E-önkormányzat portálon közzétett elektronikus űrlapok útján, valamint egyéb esetekben e-Papír szolgáltatás útján biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára. Azokban az ügyekben, melyekben nem került elektronikus űrlap publikálásra, az ügyfelek e-Papír szolgáltatást tudják igénybe venni.
A teljes körű elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapus azonosítással bejelentkezni szükséges. Az E-önkormányzat portállal kapcsolatos részletes tájékoztatót az alábbi letölthető "Elektronikus ügyintézés az E-önkormányzat portálon" című dokumentumban, illetve a https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato oldalon olvashat.
Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt tekintse át az Önkormányzat alábbi, elektronikus úton benyújtható nyomtatványainak listáját:
E-önkormányzat portálon benyújtható űrlapok listája
|
Ágazat/Témacsoport
|
Ügytípus
|
Megnevezés
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Kérelem költségmentesség engedélyezésének alapjául szolgáló körülmények igazolására
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Bejelentkezés, változás-bejelentés
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Nyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Kérelem adóigazolás, adóhatósági bizonyítvány kiadására
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Kérelem adófelfüggesztésre
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Meghatalmazás önkormányzati adóügyekben
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Adó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Automatikus részletfizetési kérelem
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Megkeresés köztartozás behajtására
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Méltányossági, fizetési könnyítés kérelem
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Bevallás előrehozott helyi adóról
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Adategyeztetés önkormányzati adóügyben
|
Adóügy
|
általános adónyomtatványok
|
Visszaigazolás jövedelem letiltásáról
|
Adóügy
|
iparűzési adó
|
Helyi iparűzési adó bevallás, ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység
|
Adóügy
|
jövedéki adó (magánfőzött párlat)
|
Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
|
Adóügy
|
jövedelemadó (termőföld bérbeadás)
|
Termőföld bérbeadásából származó jövedelem adójához kapcsolódó bevallás
|
Adóügy
|
jövedelemadó (termőföld bérbeadás)
|
Erdőnek minősülő termőföld haszonbérbe adásából, valamint az erdőnek minősülő termőföldön folytatott társult erdőgazdálkodásból származó jövedelem adómentességéről szóló kiegészítő nyilatkozat
|
Adóügy
|
kommunális adó
|
Adatbejelentés magánszemély kommunális adójáról
|
Adóügy
|
talajterhelési díj
|
Talajterhelési díj bevallás
|
Adóügy
|
építményadó
|
Adatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról
|
Adóügy
|
iparűzési adó
|
Iparűzési adó előleg módosítási kérelem
|
Adóügy
|
gépjárműadó
|
Adatbejelentés a gépjárműadóról
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
birtokvédelem
|
Birtokvédelmi kérelem
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
elővásárlás, előhaszonbérlet
|
Adás-vételi vagy haszonbérleti szerződés közzétételi kérelem
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
fakivágás
|
Fakivágási engedélykérelem, bejelentés
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
keresetlevél
|
Űrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
keresetlevél
|
Űrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
ebnyilvántartás
|
Ebösszeíró adatlap
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
ebnyilvántartás
|
Bejelentés az ebösszeíráskor közölt adatok változásáról
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
mezőgazdaság, környezetvédelem
|
Méh vándoroltatásához kijelentő lap, bejelentő lap
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
mezőgazdaság, környezetvédelem
|
Bejelentés parlagfűvel vagy allergén gyommal szennyezett területről
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
kérelem
|
Kérelem jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom ingatlan-nyilvántartásból való törléséhez
|
Általános vagy egyéb igazgatási ügyek
|
címkezelés, lakcím nyilvántartás
|
Bejelentés a címkezeléshez szükséges címelemek bejegyzéséhez, módosításához
|
Anyakönyvi ügyek
|
kivonat
|
Anyakönyvi kivonat kiállítási kérelem
|
Hagyaték
|
adatszolgáltatás
|
Adatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
|
Hagyaték
|
nyilatkozat
|
Nyilatkozat öröklésre jogosultakról
|
Hagyaték
|
adatkérés
|
Adatkérés hagyatéki eljárásban illetékes közjegyzőről
|
Ipar-kereskedelem
|
szálláshely
|
Adatszolgáltatás üzleti célú egyéb szálláshely szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatban
|
Ipar-kereskedelem
|
szálláshely
|
Szálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
|
Ipar-kereskedelem
|
szálláshely
|
Szálláshely megszűnésének bejelentése
|
Ipar-kereskedelem
|
üzleti tevékenység
|
Működési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
|
Ipar-kereskedelem
|
üzleti tevékenység
|
Működési engedély visszavonási kérelem
|
Ipar-kereskedelem
|
üzleti tevékenység
|
Bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról
|
Ipar-kereskedelem
|
rendezvény
|
Rendezvénytartási engedély megadása iránti kérelem
|
Ipar-kereskedelem
|
vásár, piac és bevásárlóközpont
|
Vásár-, illetve piac üzemeltetési engedély iránti kérelem, bevásárlóközpont üzemeltetésére irányuló bejelentés
|
Ipar-kereskedelem
|
telepengedély
|
Ipari tevékenység folytatásához szükséges engedély iránti kérelem
|
Ipar-kereskedelem
|
telepengedély
|
Ipari tevékenység folytatásának bejelentése
|
Ipar-kereskedelem
|
telepengedély
|
Ipari tevékenység megszűnésének bejelentése
|
Ipar-kereskedelem
|
telepengedély
|
Székhely, telephely, egyéb ipar- és kereskedelmi nyilvántartásban szereplő bejegyzés, valamint jármű tárolási hely igazolási kérelem
|
Ipar-kereskedelem
|
telepengedély
|
Bejelentés üzemi, szabadidős zajforrás zajkibocsátásának megváltozásáról
|
Ipar-kereskedelem
|
telepengedély
|
Kérelem zajkibocsátási határérték megállapításához, megváltoztatásához
|
Szociális
|
kérelem
|
Rendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelem
|
Szociális
|
köztemetés
|
Köztemetési kérelem
|
Településüzemeltetés, vagyonkezelési ügyek
|
kérelem
|
Tulajdonosi hozzájárulás iránti kérelem
|
Településüzemeltetés, vagyonkezelési ügyek
|
útvonalengedély
|
Behajtási engedély iránti kérelem
|
Településüzemeltetés, vagyonkezelési ügyek
|
kérelem
|
Kérelem kút megszüntetéséhez
|
Településüzemeltetés, vagyonkezelési ügyek
|
kérelem
|
Kérelem kút létesítés engedélyezéséhez
|
Településüzemeltetés, vagyonkezelési ügyek
|
kérelem
|
Kérelem kút üzemeltetéséhez, fennmaradásához
|
Az E-önkormányzat portálon publikált nyomtatványok elérhetőek az alábbi címek bármelyikén:
Az egyes adótörvények módosításáról szóló 2020. évi CXVIII. törvény rendelkezéseinek hatálybalépését követően (2021.01.01-től) az adózó a helyi iparűzési adóról szóló adóbevallási kötelezettségét - ideértve az adóbevallás kijavítását és az önellenőrzéssel való helyesbítést - és az adóelőlegről szóló bevallási kötelezettségét kizárólag az állami adóhatósághoz elektronikus úton, az állami adóhatóság által rendszeresített elektronikus nyomtatványon teljesítheti. A bevalláshoz szükséges ÁNYK nyomtatvány, valamint további információ a https://nav.gov.hu oldalon található.
Általános e-papír segítségével történő ügyintézés
Azon ügytípusok esetében, amelyek űrlapokkal nem támogatottak, vagyis a fenti táblázatban felsorolt űrlapok között nem szerepelnek, a kapcsolódó kérelmek úgynevezett e-papír szolgáltatás útján nyújthatóak be, amelyre az alábbi oldalon van lehetőség:
https://epapir.gov.hu/
Amennyiben az ügyfél úgy kíván e-papír kérelmet, iratot, egyéb beadványt benyújtani, hogy az adott beadvány esetében az elektronikus kapcsolattartásra nincs lehetőség, vagy az elektronikus benyújtásra jogszabály további formai követelményeket állapít meg, vagy az adott ügyben elektronikus űrlap került publikálásra az E-önkormányzat portálon a beadványt hatálytalannak kell tekintetni, és a Hivatal - ha jogszabály eltérően nem rendelkezik - erről az ügyfelet a kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségén a beadvány előterjesztésétől számított nyolc napon belül tájékoztatja.
Kérjük tisztelt Ügyfeleinket, hogy amennyiben az adott ügytípusban rendelkezésre áll elektronikus űrlap, szíveskedjenek azt használni.
Az e-papír szolgáltatás használatával kapcsolatos további tájékoztatás az alábbi oldalon érhető el:
https://magyarorszag.hu/szuf_hirek_hirek#hir_reszletek,381b4847-fec7-42a8-8bf7-67392a2a6993
Ügyfélszolgálat
A Hivatal ügyfélszolgálatának telefonos elérhetősége: +36 53 511 400
A Hivatal további telefonszámai, irodák szerint bontásban a https://cegled.hu/index.php?t=telefonok/telefonok oldalon megtekinthetőek.
Az önkormányzati elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseiket feltehetik az eugyintezes@cegledph.hu email címen.
Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos általános kérdéseiket feltehetik a Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül, melynek telefonos hívószáma Magyarországról 1818. A Kormányzati Ügyfélvonal további elérhetőségeiről a https://1818.hu/ oldalon tájékozódhat.
Adatkezeléssel kapcsolatos tájékoztató
Kőröstetétlen Önkormányzata, és annak munkaszervei az adatkezelés során az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR) és az Információs jogról és önrendelkezési jogról (Infotv.) szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonságáról szóló 2013. évi L. törvény előírásainak betartásával járnak el.
Az elektronikus ügyintézés során a Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal, mint adatkezelő a személyes adatok kezeléséről az alábbi webhelyen elérhető adatkezelési tájékoztatókkal tájékoztatja az érintetteket az adatkezelés céljáról, jogalapjáról és az adatkezelési tevékenység módjáról, az érintettek és kezelt adatok köréről, illetve az adatvédelmi szabályzatról.:
https://cegled.hu/index.php?t=adatvedelem
Az ügyfél az adatkezeléssel kapcsolatban jogosult panasszal élni az Önkormányzatnál, vagy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C 13., levelezési cím: 1530 Budapest, Pf. 5, telefon: +36-1-391-1400, fax: +36-1-391-141
Tájékoztató az e-ügyintézés során felmerülő üzemszünet/üzemzavar esetén követendő eljárásról
Az E-ügyintézési tv. 9. § (4) bekezdése garanciális jelleggel mentesíti az ügyfelet a hátrányos jogkövetkezmények alól, ha önhibáján kívül -üzemszünet vagy üzemzavar miatt- nem képes az adott ügyben elektronikus ügyintézésre.
Az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén a Hivatal ügyfélfogadási időben személyesen fogadja az ügyfelek beadványait, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.
Ez értelemszerűen alkalmazandó akkor is, ha az ügyfelet az eljárási cselekmény határidőben történő elvégzésében olyan tervezett technikai tevékenység vagy üzemzavar akadályozta, amely az adott ügyben az általa igénybe vett szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatás (SZEÜSZ) vagy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatás (KEÜSZ) használatát érintette.
Az elektronikus ügyintézést szolgáltató szerv minden olyan tervezhető technikai tevékenységet, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését eredményezi, olyan időszakra ütemez, amelyben a szünetelés nem okoz jelentős fennakadást az elektronikus ügyintézésben.
A Hivatal az előre tervezett technikai tevékenységről - amennyiben az kizárólag a Hivatal működési körébe esik - legkésőbb 3 nappal a tevékenység megkezdése előtt tájékoztatást nyújt az önkormányzat hivatalos honlapján, melyben feltünteti:
- a technikai tevékenység tervezett kezdő és záró időpontját (nap, óra, perc pontossággal),
- a technikai tevékenységgel pontosan érintett ügyintézési szolgáltatások meghatározását,
- ha a tervezett technikai tevékenység az elektronikus ügyintézés módosulásával jár, a módosítás pontos leírását, valamint a felhasználásban bekövetkező változások leírását,
- ha az elektronikus ügyintézés olyan elektronikus felületen is elérhető, amelyet a technikai tevékenység nem érint, a felület elérhetőségét.
Előre nem tervezett üzemszünet vagy az elektronikus ügyintézés korlátozott működőképességét okozó esemény (a továbbiakban együtt: üzemzavar) bekövetkezése esetén az elektronikus ügyintézést biztosító szerv az üzemzavar bekövetkezését követően haladéktalanul az elektronikus ügyintézés elérhetőségére szolgáló felületen, a magyarorszag.hu honlapon, valamint saját honlapján köteles soron kívül tájékoztatást közzétenni, továbbá értesíteni az Elektronikus Ügyintézési Felügyeletet. A tájékoztatásban fel kell tüntetni:
- az üzemzavarral pontosan érintett ügyintézési szolgáltatások meghatározását, funkcionalitásukban bekövetkezett változásokat,
- az elektronikus ügyintézést biztosító szerv ügyfélszolgálati elérhetőségét,
- ha az elektronikus ügyintézés más elektronikus felületen is elérhető, és az üzemzavar ezt a felületet nem érinti, a működő felület elérhetőségét.
A Hivatal az elektronikus ügyintézés tevékenységét szabályozott vagy központi elektronikus ügyintézési szolgáltatások útján látja el, melyek szolgáltatói a szolgáltatás felületén, illetve a https://magyarorszag.hu/szuf_hirek_uzemeltetes oldalon teljesítik üzemszünetekre/üzemzavarokra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségüket
Befizetési kötelezettség elektronikus úton való teljesítése
Az önkormányzati ASP rendszer továbbfejlesztése és országos kiterjesztése (ASP 2.0) elnevezésű projektfejlesztéseinek köszönhetően elérhető a kiválasztott önkormányzat gazdálkodási rendszerében kiállított számlák,fizetési kötelezettségek online lekérdezése és befizetése.
A https://e-onkormanyzat.gov.hu oldalra kattintva az ügyfél a kiválasztott önkormányzathoz tartozó számlákat és fizetési kötelezettségeket elektronikus úton teljesítheti, az interneten keresztüli bankkártyás fizetés segítségével. Az Elektronikus Fizetési szolgáltatás igénybevételéhez KAÜ bejelentkezés (pl. ügyfélkapus azonosító) szükséges, és egy tranzakcióval akár több számla is befizethető.
Tájékoztatjuk továbbá Önöket, hogy a sikeres fizetéseket követően a bankok által küldött visszaigazoló SMS tartalmára nincs ráhatásunk. Az SMS-ben esetlegesen előforduló Budapest városnév a Magyar Államkincstár székhelyére utal, nem a kedvezményezett önkormányzatra.
A fentiek mellett az Ügyfeleknek továbbra is lehetőségük van banki átutalással teljesíteni befizetési kötelezettségeiket.
Kérelemre indult eljárás esetén a jogszabály alapján fizetendő illeték mértéke 5000 Ft, azaz ötezer forint (telepengedély).
Az illeték átutalással történő megfizetésére szolgáló számla: Cegléd Város Önkormányzata 11742025-15394772-10900121 számlaszámú Egyéb hatósági illeték megnevezésű számlája.
Közleménybe kérjük jelölje meg, hogy milyen jellegű bejelentésnek fizeti meg az illetékét, és jelölje meg a bejelentést tevő cég/vállalkozás nevét.
Továbbá tájékoztatjuk Ügyfeleinket, hogy kereskedelmi ügyekben üzlet esetében a vásárlók könyvének hitelesítése személyes megjelenéshez kötött, az üzlet csak abban az esetben nyithat meg, ha a hitelesítés megtörtént.
Az önkormányzati adóügyek esetén az egyes átutalásos befizetésekre szolgáló bankszámlaszámokat a "Az önkormányzati adóhatóság számlaszámai" című dokumentum tartalmazza.
- TÁJÉKOZTATÓ AZ E-ÜGYINTÉZÉSRŐL ÜGYFELEK SZÁMÁRA
|