Ma 2018. szeptember 20. csütörtök, Friderika napja van. 
Akadálymentes oldalak akadálymentes oldalak »
 
Főoldal
Községünk
Önkormányzat
Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal
Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal
Tájékoztató az e-ügyintézésről
Cegléd Járás
Községháza
Ügyfélfogadás
Intézmények
Oktatás
Szociális ellátások
Gazdaság
Kultúra - Sport
Média
Turizmus
AKTUÁLIS
Képtárak
Videók
Oldaltérkép
Kapcsolat
Választások
Fogyasztóvédelmi panasziroda és tanácsadó szolgálat Pest Megyébe
KŐRÖSTETÉTLEN IVÓVÍZMINŐSÉG-JAVÍTÓ PROGRAMJA
KŐRÖSTETÉTLEN KÖZSÉG ENERGIAHATÉKONYSÁGI PROJEKTJE
ENERGIAHATÉKONYSÁGI BERUHÁZÁS A KŐRÖSTETÉTLENI INTÉZMÉNYEKNÉL
 

PROGRAMKERESŐ
Ke Sz Cs Sz Va
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

SZAVAZÁS
Nincs megnyitott szavazás
Pest Megyei Békéltető testület
TÁJÉKOZTATÓ AZ E-ÜGYINTÉZÉSRŐL

Áttekintő

Bevezető

Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) 1.§ 17. b) pontja alapján a helyi önkormányzat elektronikus ügyintézést biztosító szerv, amely 2018. január 1. napjától köteles az ügyek elektronikus intézését az E-ügyintézési tv-ben, valamint az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendeletben (a továbbiakban: Vhr.) meghatározottak szerint biztosítani.


Az E-ügyintézési tv. 9.§ (1) bek. a) és b) pontja alapján 2018. január 1. napjától elektronikus ügyintézésre köteles az ügyfélként eljáró gazdálkodó szervezet, valamint az ügyfél jogi képviselője.


Természetes személy ügyfelek részére az E-ügyintézési tv. nem teszi kötelezővé az ügyek elektronikus intézését, azonban erre lehetőséget kell biztosítania számukra az elektronikus ügyintézést biztosító szerveknek.


Felhívjuk Ügyfeleink figyelmét, hogy

  • gazdálkodó szervezet ügyfél az E-ügyintézési tv. 14.§ (1) bekezdése alapján köteles bejelenteni az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába (a továbbiakban: rendelkezési nyilvántartás) az elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőségét;
  • természetes személy ügyfél - amennyiben ügyeit elektronikusan kívánja intézni - az ügyintézési rendelkezésének nyilvántartásába szíveskedjen alaprendelkezést tenni az elektronikus ügyintézés engedélyezése céljából.


A rendelkezési nyilvántartás szolgál az ügyfelek ügyintézési rendelkezéseinek, illetve meghatalmazásainak rögzítésére. A rendelkezési nyilvántartás jelenleg a https://rendelkezes.kekkh.gov.hu/rny-public/ weboldalon keresztül érhető el, ahol bejelentkezést - a Központi Azonosítási Ügynök szolgáltatáson keresztüli (ügyfélkapus) azonosítást - követően rögzítheti rendelkezéseit.

Önkormányzati Hivatali Portál

Kőröstetétlen Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) számos ügytípusban az önkormányzati ASP rendszer keretei közt létrejött Önkormányzati Hivatali Portálon (a továbbiakban: OHP) közzétett elektronikus űrlapok útján, valamint egyéb esetekben e-Papír szolgáltatás útján biztosítja az elektronikus ügyintézés lehetőségét ügyfelei számára. Azokban az ügyekben, melyekben nem lehetséges elektronikus űrlapon ügyet intézni, az ügyfelek e-Papír szolgáltatást kötelesek igénybe venni.


E-ÜgyintézésAz OHP az Önkormányzat hivatalos honlapjának jobb oldali sávjában elhelyezett "ÖNKORMÁNYZATI ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉS" feliratú bannerre kattintva, vagy közvetlenül a https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap címen keresztül érhető el. A teljes körű elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapus azonosítással bejelentkezni szükséges. Az OHP-val kapcsolatos részletes tájékoztatót a https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato oldalon olvashat.


Javasoljuk, hogy az elektronikus ügyintézés megkezdése előtt tekintse át az Önkormányzat alábbi, elektronikus úton benyújtható nyomtatványainak listáját:

OHP-n benyújtható űrlapok listája
Ágazat/Témacsoport Ügytípus Megnevezés
Adóügyáltalános adónyomtatványokKérelem költségmentesség engedélyezésének alapjául szolgáló körülmények igazolására
Adóügyáltalános adónyomtatványokBejelentkezés, változás-bejelentés
Adóügyáltalános adónyomtatványokNyilatkozat az adómentesség igénybevételéről
Adóügyáltalános adónyomtatványokÁltalános adóigazolás kérelem
Adóügyáltalános adónyomtatványokKérelem adófelfüggesztésre
Adóügyáltalános adónyomtatványokMeghatalmazás önkormányzati adóügyekben
Adóügyáltalános adónyomtatványokTúlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem
Adóügyáltalános adónyomtatványokAdó- és értékbizonyítvány kiállítási kérelem
Adóügyáltalános adónyomtatványokEgyszerűsített részletfizetési kérelem
Adóügyáltalános adónyomtatványokMegkeresés köztartozás behajtására
Adóügyáltalános adónyomtatványokMéltányossági kérelem
AdóügyépítményadóAdatbejelentés az épület, épületrész utáni építményadóról
AdóügygépjárműadóAdatbejelentés a gépjárműadóról
AdóügygépjárműadóKombinált áruszállítás bejelentése
Adóügyiparűzési adóHelyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2014 évre
Adóügyiparűzési adóHelyi iparűzési adóelőleg-kiegészítés bevallás
Adóügyiparűzési adóHelyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2015. évre
Adóügyiparűzési adóHelyi iparűzési adó bevallás, ideiglenes jellegű iparűzési tevékenység
Adóügyiparűzési adóHelyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2016. évre
Adóügyiparűzési adóHelyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2017. évre
Adóügyiparűzési adóHelyi iparűzési adó bevallás, állandó jellegű iparűzési tevékenység, 2018. évre
Adóügyjövedéki adó (magánfőzött párlat)Bejelentés desztillálóberendezés tulajdonjogáról, tulajdonjogának megszerzéséről
Adóügyjövedéki adó (magánfőzött párlat)Bevallás előállított magánfőzött párlat után
Adóügyjövedelemadó (termőföld bérbeadás)Termőföld bérbeadásából származó jövedelem adójához kapcsolódó bevallás
Adóügykommunális adóAdatbejelentés magánszemély kommunális adójáról
Adóügytalajterhelési díjTalajterhelési díj bevallás
AdóügytelekadóAdatbejelentés a telekadóról
Általános vagy egyéb igazgatási ügyekelővásárlás, előhaszonbérletAdás-vételi vagy haszonbérleti szerződés közzétételi kérelem
Általános vagy egyéb igazgatási ügyekfakivágásFakivágási engedélykérelem, bejelentés
Általános vagy egyéb igazgatási ügyekkeresetlevélŰrlap közigazgatási szerv határozatának bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél benyújtásához
Általános vagy egyéb igazgatási ügyekkeresetlevélŰrlap keresetlevél beterjesztéséhez jegyző birtokvédelmi határozatának megváltoztatása iránti perben
Anyakönyvi ügyekkivonatAnyakönyvi kivonat kiállítási kérelem
HagyatékadatszolgáltatásAdatszolgáltatás hagyatéki leltárhoz
HagyatéknyilatkozatNyilatkozat öröklésre jogosultakról
Ipar-kereskedelemszálláshelyAdatszolgáltatás nem üzleti szálláshely szolgáltatási tevékenységgel kapcsolatban
Ipar-kereskedelemszálláshelySzálláshely nyilvántartásba vételi kérelem, bejelentés
Ipar-kereskedelemszálláshelySzálláshely megszűnésének bejelentése
Ipar-kereskedelemüzleti tevékenységMűködési engedély kérelem üzletköteles termék forgalmazásához
Ipar-kereskedelemüzleti tevékenységMűködési engedély visszavonási kérelem
Ipar-kereskedelemüzleti tevékenységBejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról
SzociáliskérelemRendkívüli települési támogatás megállapítása iránti kérelem
SzociálisköztemetésKöztemetési kérelem
Településüzemeltetés, vagyonkezelési ügyekútvonalengedélyBehajtási engedély iránti kérelem

Egyéb, az Önkormányzat hivatalos honlapján található letölthető nyomtatvány elektronikus benyújtása az e-Papír szolgáltatáson keresztül kivitelezhető.


Az OHP használatának, valamint az elektronikus ügyintézési folyamat megértésének megkönnyítése érdekében a helyi iparűzési adóbevallás elektronikus ügyintézési folyamatát az alábbi tájékoztató és oktató anyagok tartalmazzák:


Kitöltési útmutató a helyi iparűzési adóbevallás nyomtatványának kitöltéséhez


Oktató videók az OHP használatáról, valamint a helyi iparűzési adóbevallás elektronikus kitöltéséről és beküldéséről:


Bejelentkezés az OHP-ba, ügyindítás

 

Előlap és a főlap kitöltése

 

"A" jelű betétlap kitöltése

 

"B" jelű betétlap kitöltése

 

"C" jelű betétlap kitöltése

 

"D" jelű betétlap kitöltése

 

"E" jelű betétlap kitöltése

 

"F" jelű betétlap kitöltése

 

"G" jelű betétlap kitöltése

 

"H" jelű betétlap kitöltése

 

"I" jelű betétlap kitöltése

 

"J" jelű betétlap kitöltése

e-Papír

E-papírAz e-Papír általános célú elektronikus kéreleműrlap, ingyenes, hitelesített üzenetküldő alkalmazás, amely internetkapcsolaton keresztül, elektronikus úton összeköti az ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott intézményekkel, szervekkel. Az e-Papír szolgáltatás célja, hogy azokban az eljárásokban vagy egyszerű ügyekben is legyen lehetősége az ügyfélnek beadványát elektronikus úton továbbítani a hatóság felé, amelyeket gyakoriságuk vagy egyéb ok miatt nem indokolt szakrendszerrel támogatni. Az e-Papír szolgáltatás Központi Azonosítási Ügynökön keresztül vehető igénybe. Az e-Papír felület elérhetősége: https://epapir.gov.hu

Az e-Papír szolgáltatással kapcsolatos általános tájékoztató a https://epapir.gov.hu/sugo oldalon érhető el. Javasoljuk, hogy az e-Papír szolgáltatás igénybevétele során, amennyiben azok rendelkezésre állnak, használják az Önkormányzat hivatalos honlapján közzétett letölthető nyomtatványokat.A kitöltött nyomtatvány az e-Papír felületén csatolt dokumentumként feltölthető és beküldhető Önkormányzatunk részére. Ügyintézés előtt, kérjük, minden esetben ellenőrizzék, hogy az érintett ügytípusra vonatkozóan letölthető formanyomtatvány rendelkezésre áll-e. Az ügyintézési folyamat megkönnyítése érdekében új levél írása esetén a "Témacsoport" lenyíló ablakban válassza az "Önkormányzati igazgatás"-t, és legyen figyelemmel a megfelelő ügytípus kiválasztására is.


Felhívjuk tisztelt ügyfeleink figyelmét, amennyiben az ügytípus elektronikus űrlappal támogatott - azaz OHP-n elérhető -, úgy joghatályosan e-Papír szolgáltatás útján ügyet nem lehet kezdeményezni!


Az önkormányzati adóügyek esetén az egyes befizetésekre szolgáló bankszámlaszámokat a "Az önkormányzati adóhatóság számlaszámai" című dokumentum tartalmazza.

Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszer

Az építésügyi hatóság az építet környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (a továbbiakban: Étv.) 53/A §-a alapján az építésügyi eljárásokban az eljáró hatóság és szakhatóság az eljárást és annak eljárási cselekményeit elektronikus ügyintézés keretében folytatja le.

Az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R. ) 2. § (1) bekezdése értelmében az építésügyi hatósági engedély vagy tudomásulvétel iránti kérelem elektronikus úton történő benyújtásához, a kérelem és jogszabályban előírt mellékleteinek feltöltéséhez az építésügyi hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszer (a továbbiakban: ÉTDR) az építtető részére közvetlenül a kérelem benyújtása előtt elektronikus feltöltő tárhelyet biztosít.

A kérelem az ÉTDR rendszeren keresztül az abban biztosított elektronikus formanyomtatványon - melynek eléréséhez ügyfélkapus regisztráció szükséges - vagy személyesen - Cegléd Város Önkormányzat Jegyzőjénél (2700 Cegléd, Kossuth tér 1. fsz. 002. számú iroda - megjelenve, vagy kormányablaknál, vagy valamelyik az Építésügyi Szolgáltató Pont feladatait ellátó önkormányzati jegyzőnél terjeszthető elő.

A kérelem elektronikusan az ÉTDR rendszeren vagy az e-Papír rendszeren keresztül vagy személyesen, elektronikus adathordozón terjeszthető elő.

A kérelem és a benyújtását segítő formanyomtatvány a https://www.e-epites.hu/etdr/formanyomtatvanyok linken érhető el.

A kérelmet fogadó szerv - a kérelem adathordozó anyagától függetlenül - a beérkezett iratról hiteles elektronikus másolatot készít, majd a másolatot a kérelem és mellékleteinek beérkezésekor, de - jogszabály eltérő rendelkezése hiányában - legkésőbb az azt követő munkanapon feltölti ügyintézésre az ÉTDR-be. A benyújtás és a feltöltés dátumát a kérelmen és azok mellékletein rögzíteni kell.

Az építésügyi hatóságnál az Étv. 34. § (2) bekezdése szerint az alábbi kérelemre indítható építésügyi hatósági eljárások:

  1. építési engedélyezési,
  2. összevont engedélyezési,
  3. fennmaradási engedélyezési,
  4. használatbavételi engedélyezési,
  5. bontási engedélyezési,
  6. engedély hatályának meghosszabbítása iránti engedélyezési,
  7. jogutódlás tudomásulvételi,
  8. használatbavétel tudomásulvételi,
  9. az országos építési követelményektől való eltérés engedélyezési,
  10. hatósági bizonyítvány kiállítása iránti,
  11. veszélyhelyzet, továbbá tömeges bevándorlás okozta válsághelyzet esetén szükségessé váló építési tevékenység tudomásulvételi,
valamint az építésügyi hatósági eljárás iránti kérelem benyújtását megelőzően építésügyi hatósági szolgáltatás iránti kérelem terjeszthető elő.

A R. 7. § (3) bekezdése szerint a kérelemre induló eljárásokban a kérelem benyújtásával egyidejűleg igazolni kell az eljárási illeték, igazgatási szolgáltatási díj megfizetését.

Az illeték mértékének megállapítására az illetékekről szóló 1990. XCIII. törvény (a továbbiakban: Itv.) mellékletének XV. Cím alatt meghatározottak nyújtanak segítséget.

Az építési eljárási illetéket átutalással az OTP Bank Ceglédi Kirendeltségénél vezetett "építésügyi hatóság illetékbeszedése" elnevezésű 11742025-15394772-10720008 számú számlára kell utalni az ÉTDR azonosító megjelölésével.

Az eljárási illeték összege az Építésügyi Fizetési Portálon (ÉFP) is befizethető, melyet a https://efp.e-epites.hu/ oldalon lehet elérni. Az Építésügyi Fizetési Portálon történt befizetésről külön igazolást nem szükséges benyújtani.

Üzemszünet, üzemzavar esetén követendő eljárás

Az elektronikus ügyintézést szolgáltató szerv minden olyan tervezhető technikai tevékenységet, amely a szolgáltatás vagy az elektronikus ügyintézés szünetelését eredményezi, olyan időszakra ütemez, amelyben a szünetelés nem okoz jelentős fennakadást az elektronikus ügyintézésben.


Az előre tervezett technikai tevékenységről a Hivatal legkésőbb 3 nappal a tevékenység megkezdése előtt tájékoztatást nyújt az önkormányzat hivatalos honlapján.


Az elektronikus ügyintézés 1 munkanapot meghaladó szünetelése esetén a Hivatal ügyfélfogadási időben személyesen fogadja az ügyfelek beadványait, abban az esetben is, ha az adott eljárástípusban a vonatkozó jogszabály alapján kizárólag elektronikus ügyintézésre van lehetőség.


Kapcsolat

Az önkormányzati elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseiket feltehetik az eugyintezes@cegledph.hu email címen, illetve telefonon vagy személyesen a Hivatal ügyfélfogadási idejében az adott ügyben illetékes iroda ügyintézőjénél.


Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos általános kérdéseiket feltehetik a Kormányzati Ügyfélvonalon keresztül, melynek elérhetőségeit a https://kapcsolat.magyarorszag.hu/ oldalon keresztül érhetik el.


Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos egyéb dokumentumok

A Ceglédi Közös Önkormányzati Hivatal INFORMÁCIÓÁTADÁSI SZABÁLYZATÁRÓL

Tájékoztatás elektronikus kapcsolattartásról

Elektronikus másolatkészítési szabályzat

 

Küldés E-mailbenelküldöm

  • Tájékoztató az e-ügyintézésről

www.delpestmegyeonline.hu


Közérdekű adatok
Településarculati kézikönyv
Ügyfélfogadás
Letölthető nyomtatványok
Kőröstetétlen madártávlatból

Kőröstetétlen madártávlatból

KÉPTÁRAK

KÉPTÁRAK

KÉPTÁRAK

KÉPTÁRAK

KÉPTÁRAK

KÉPTÁRAK

KÉPTÁRAK

KÉPTÁRAK
A lap 0.0300 másodperc alatt készült el.
KŐRÖSTETÉTLEN KÖZSÉG HIVATALOS HONLAPJA Copyright 2018 design by © Ceglédinfo
| A látogatók száma 2009.03.31-től összesen: 759534 | Ebben a hónapban: 5695 | Ma: 172 | jelenleg: 11 | Statisztika |